Menu
שאל את הרב
print
אא

לגבי נסיבות מותו של אבנר בן נר שהיה איש מאד חזק ואף לאחר שנדקר בגבו בידי יואב בן צרויה, תפס אותו אבנר והיה בכוחו להורגו, רק שעם ישראל ביקשו שישחרר את יואב כי אין מי שילחם בפלישתים, ואבנר אכן התגבר על רצונו ושחררו, ועל כך הספידו ושיבחו דוד המלך בהלויה, ידיך לא אסורות וכו' דהיינו שידיו של אבנר לא היו קשורות והיה בכוחו לעשות מעשה והתגבר.
האם היה מותר לאבנר להרוג את יואב (מה שרצה לעשות ולא עשה) מצד איסור לא תיקום - ואין לומר לכאורה הבא להרגך השכם להורגו, שזה לא שייך כאן שהרי הכלל הנ"ל הוא כדי להנצל מהרוצח, אבל אם כבר נדקר ותוך כדי גסיסה בא לעשות מעשה הרי מדובר כאן בנקמה בלבד. לכן השאלה היא האם אבנר ממילא היה מחויב לשחרר את יואב גם ללא הסיבה הנ"ל שעם ישראל צריכים אותו (והיה עליו להבין שיואב רק שליח שמבצע רצון ה' כמו שכתוב שאבנר היה חייב מיתה על שעשה דמם של הנערים משחק- ישחקו הנערים לפנינו) או שהיה רשאי להרוג את יואב ושיחררו לפנים משורת הדין?

הרב מצליח מאזוז

כיון שיואב הרג את אבנר שלא כדין, לכן היה מותר לאבנר להרג את יואב מדין גואל הדם של עצמו.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן