Menu
שאל את הרב
print
אא

כאשר שותים בקבוק שתיה עד תומו, ומניחים אותו בצד מתוך כוונה להחזירו כדי לקבל כסף בתמורתו, ובפרט בקבוקי ארק ובקבוקי בירה גדולים, שערכם גבוה האם אין בכך מוקצה בשבת?
באירועים גדולים הבעיה גדולה יותר עקב כמות גדולה יותר של בקבוקים.

הרב מצליח מאזוז

אין בזה חשש כלל. כסף הוא מוקצה בשבת בגלל שאינו נחשב כלי (כלי הגדרתו דבר המיוחד להשתמש בו, ולא שנותנים דבר תמורתו) והרי היא כאבן ועפר. אבל בקבוק הוא כלי, ולמרות שמקבלים תמורתו כסף, אין זה מבטל ממנו שם כלי.

שאלת המשך:

בגמרא שבת (דף צב:) משנה: המתכוין להוציא לפניו ובא לו לפניו חייב וכו'. רש"י שם: כגון שצרר מעות בסדינו וכו'. ונראה מכאן שמעות אינן מוקצה?

הרב רזיאל כהן

אין משם ראיה, המשנה מדברת על חיובי תורה ולא איכפת לנו שם מאיסורי דרבנן כמוקצה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן