כיצד יש לכתוב את השם "אי(י)לת" בכתובה, עם יו"ד אחת או בשתי יודי"ן. יש לציין שבכל המקומות שמוזכר שם זה בתנ"ך, הרי הוא חסר. אך מאידך, הבחורה התרגלה בכל ענייניה לכותבו בשתי יודי"ן. האם יש לזה תוקף הלכתי?
אם אפשר מקור.
אפשר לכתוב בשתי יודי"ן. במקרא כתוב בניקוד בכתב חסר אבל בלי, יש לכתוב בשתי יודי"ן שלא יקראו אֵילַת.
המקור: מרדכי ריש מסכת עבודה זרה (שכותבים אלפיים בשני יודי"ן).
אמנם לא שמענו שם זה, והוא מהשמות החדשים שבדורנו, אבל אם נתכוונתם לומר שזו נתינה מאת ה’ וזהו “יהב” – נתן, והיא מרגישה טוב והכל בסדר, יש להשאיר לה את השם הזה.
ויה”ר שתגדלו אותה בבריאות והצלחה לצניעות ומצוות ושמחה.
בשו”ת מקור נאמן (ח”ג סי’ אלף תשכ”ג) נשאל על הורים שנתנו שם לילדה ע”פ הסבא והסבתא ועכשיו רוצים להחליף את השם, וענה להם לא להחליף את השם אלא להוסיף, ויכולים גם להקדים את השם שרצו. ע”ש. ונראה שכן הוא גם בשאלה שלכם.
אמנם כתבתי בתשובה הקודמת שהשם “מראה” אין בו כ”כ משמעות, מכל מקום אין בו שום משמעות לא טובה, לכן אין שום צורך לריב על זה עם הבן, אפשר להשאיר את השם כמו שהוא. בפרט שבצירוף שם המשפחה “כהן”, יש בו משמעות טובה.
אמנם כתבתי בתשובה הקודמת שהשם “מראה” אין בו כ”כ משמעות, מכל מקום אין בו שום משמעות לא טובה, לכן אין שום צורך לריב על זה עם הבן, אפשר להשאיר את השם כמו שהוא. בפרט שבצירוף שם המשפחה “כהן”, יש בו משמעות טובה.
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.