1. בשלחן ערוך אורח חיים (סימן רנב סעיף ה') כתוב: ומותר לפתוח מים לגינה והם נמשכים והולכים כל השבת. עד כאן. והטעם איתא שם בסעיף א' שכל מלאכה שהתחילה מערב שבת (היינו שעשינו והתחלנו אותה) והיא נגמרת "מאליה" בשבת הרי זה מותר. ע"ש. והוא הדין כאן שכל ההכנה היתה לפני שבת, ובשבת הרי נעשית מאליה אין שום בעיה הלכתית.
2. אם אכן ברור הדבר שגורם פתיחת דלת וכו' לטפטוף מהיר ויש לו הנאה בהשקייה של העצים, לכאורה הרי זה דומה למה שפסק מורנו הרב זצ"ל במנוחת אהבה חלק ב' (עמוד צ"ג) שנכון להחמיר שלא ליטול ידיים לתוך כיור והמים נשפכים דרך הצינור החוצה אל הקרקע השייכת לו ויש לו הנאה בהשקייה, והטעם דהוי פסיק רישיה דניחא ליה בדרבנן (דרך צינור הוי כוחו) ובגרמא, ולכן נכון להחמיר. אולם אם אין הוא מתכוין והקרקע רוויה כבר ממים שנשפכים תמיד לשם גם קודם השבת אפשר להתיר דהוי פסיק רישיה דלא ניח"ל בדרבנן ובגרמא. ע"ש בהערה 29