שאל את הרב
print
אא
יש סתירה בין המשנה ברורה בסימן ע"ה (סעיף קטן ז') שכותב: "..וראיה בעלמא לפי תומו בלא נהנה שרי, אם לא מצד המוסר". ומאידך בביאור הלכה בסימן רכ"ה כותב שגם ראיה בעלמא אסורה, ומה שרבן גמליאל ברך "בריות טובות" על אשה זה בגלל שהיתה בקרן זווית. לפי זה רצה מי שאמר לדייק שאסור מן הדין להסתכל בפני אשה כשמדברים איתה, האם יש לכך סמך?

הרב רחמים מאזוז

לשון באור הלכה בסימן רכ"ה כך הוא: לענין אשה אפילו סתם "הסתכלות" אסור. עכ"ל. והסתכלות יותר מראיה בעלמא, וקאמר הבה"ל דהסתכלות באשה אפילו בסתמא אסור. ורְאִיָה שאינו מתבונן ולא נהנה, כמו בההיא דר"ג שבאה מולו. שרי, שלא דיברה תורה אלא בבני אדם, ולכן גם באשה שמדבר עמה לצורך, מה שאפשר לימנע עדיף.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0