שאל את הרב
print
אא
ראיתי במקור שכתבתם בכסף משנה ולא זכיתי להבינו, שכתב שבפסיק רישיה,"אינו מתכוון לגוף המלאכה", אך במלאכה שאין צריך לגופה, מכוון לגוף המלאכה, אלא שלא מכוון לתכליתה. והוקשה לי שא"כ אדרבה משמע שמלאכה שאין צריך לגופה-חמור יותר? אולי תוכלו להסביר את ההבדל "במילים שלכם"?

הרב מצליח מאזוז

ביביע אומר שם הביא שכן הקשה מהר"ם בן חביב בסוכה (דף לג ע"ב) ולכן כתב חילוק אחר ביניהם. ובאות יו"ד שם הביא שהרב מחצית השקל בסימן רעח, וערוך השולחן סימן רמב אות ל-לד תירצו בטוב טעם דברי המגיד משנה. ע"ש.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0