Menu
שאל את הרב
print
אא

א. האם מותר לחמם בשבת מאכל מבושל לגמרי ללא רוטב בתוך תנור חימום בעל תא אחד עם חום קבוע לשבת?
ב. בדין "מחזי כמבשל", מי כאן עונה על ההגדרה של ה"מחזי" בביתו הפרטי של אדם? והאם דין זה הוא מוחלט ללא צדדים להקל במקרים מסוימים?
ג. האם בשבת קודש, ניתן לחמם מאכל לח (מרק מיוחד) שהוא עונתי (=הירק שהוא רוב המרק נמצא רק בקיץ) לחמם על פלטת שבת או בתנור חימום תוך שמשגיח שהמרק רק יתחמם ולא יגיע לחום שהיד סולדת בו?

הרב אהרן מאזוז

א. אסור שהרי אסור לתת מאכל אפילו ע"ג כירה גרופה וקטומה וכמבואר בשלחן ערוך (סימן רנג סעיף ב). ואפילו דבר יבש לגמרי שאין בו רוטב אסור, וכמבואר בב"י סוף סימן … ובשלחן ערוך סעיף ה' בהגה וכמבואר שם. ע' מנוח"א
ב. הגדרת "מחזי כמבשל" כוללת בין את הרואים מן הצד, ובין את האדם עצמו, שגם כשיודע שאין הוא מבשל כיון שהתבשל מבושל כל דרכו, מ"מ פעולה זו שעושה נראית כבישול ואסרוה חכמים.
ג. יש להחמיר בזה לחמם מרק זה רק ע"ג איזה כלי הפוך שעל הפלאטה באופן שאין הרוטב יכול לבוא לידי רתיחה. ובמקום צורך גדול כגון לתינוק שבוכה וצריך מיד להאכילו אפשר להקל גם במקום שיכול לבוא לידי רתיחה וישגיח שלא ירתח הרטוב. עיין מנוחת אהבה חלק ב' (פרק י' סעיף ה').
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן