א. אסור שהרי אסור לתת מאכל אפילו ע"ג כירה גרופה וקטומה וכמבואר בשלחן ערוך (סימן רנג סעיף ב). ואפילו דבר יבש לגמרי שאין בו רוטב אסור, וכמבואר בב"י סוף סימן … ובשלחן ערוך סעיף ה' בהגה וכמבואר שם. ע' מנוח"א
ב. הגדרת "מחזי כמבשל" כוללת בין את הרואים מן הצד, ובין את האדם עצמו, שגם כשיודע שאין הוא מבשל כיון שהתבשל מבושל כל דרכו, מ"מ פעולה זו שעושה נראית כבישול ואסרוה חכמים.
ג. יש להחמיר בזה לחמם מרק זה רק ע"ג איזה כלי הפוך שעל הפלאטה באופן שאין הרוטב יכול לבוא לידי רתיחה. ובמקום צורך גדול כגון לתינוק שבוכה וצריך מיד להאכילו אפשר להקל גם במקום שיכול לבוא לידי רתיחה וישגיח שלא ירתח הרטוב. עיין מנוחת אהבה חלק ב' (פרק י' סעיף ה').