Menu
שאל את הרב
print
אא

עיינתי בברית כהונה ואכן הוא דן בעניין בשני מקומות שונים, אך בשניהם הניסוח אינו ברור (בדקתי זאת עם מספר אנשים). מעבר לכך ברצוני לשאול, ע"פ התשובה שקיבלתי יכול להיווצר מצב שבו, עקב ריבוי אזכרות, האדם הנמצא בשנת האבל באופן תאורתי לא יעלה רוב השנה?

הרב אדיר כהן

עיין בספר ברית כהונה (יורה דעה מערכת פ' אות טו"ב) שכתב להדיא שמי שיש לו פקידה, דוחה את מי שבתוך השנה הראשונה. וכן שם לפני כן (אות י"א) מבואר שהוא דוקא בשבת שקודם האזכרה, אך בימים של אמצע השבוע אינו דוחה גם למי שאינו מתפלל רק מצד השנה הראשונה. ע"ש. וכן כתב בספר שלמי ציבור, וכן ביום הפקידה עצמו ע"פ האר"י הוא יום עליית הנשמה. אבל בשאר ימות החול אף שנוהגים להתפלל, אין זה כי אם מתורת מנהג, אבל מי שמתפלל בכל י"ב חודש הוא מדינא, ומי שבא בתורת דינא הוא קודם לבא מתורת מנהג. ע"ש. והלשון בברית כהונה אות י"א לא היתה מספיק ברורה, ושב לבאר דבריו באות טו"ב, על פי מכתבו של מר זקני מרן רבי רחמים חי חויתה הכהן זצ"ל בשו"ת שמחת כהן ח"ד (חיו"ד סימן ק"ה).
לסיכום: ביום הפקידה וכן בשבת שלפני כן דוחה את מי שבתוך השנה, ובשאר הימים שבאמצע, מי שבתוך השנה הוא קודם. ולפי זה מי שבתוך השנה הוא מתפלל על פי רוב השנה. וכמובן כל זה במתפללים הקדומים ושאין כמה מניינים בבית הכנסת כמבואר בברית כהונה שם.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן