Menu
שאל את הרב
print
אא

רציתי להבין דין "האומר התקדשי לי על מנת שאני צדיק מקודשת" (קידושין מ"ט ע"ב). הנה לשון הרמב"ם מקודשת מספק שמא הרהר תשובה בלבו. ולשון מרן בשו"ע בסתם מקודשת. מסתמות הלשונות הנ"ל משמע מקודשת (ובלשון הרמב"ם אם נשים פסיק לאחר מקודשת) משמע הסיבה למה מקודשת שמא הרהר תשובה בלבו. אך אם נשים פסיק לאחר המילה מספק... משמע מקודשת מספק. ולעניין דינא אם יבוא אחר ויקדשה לאחר מכן בקידושי ודאי האם תופסים הקידושין שכן קידושי הראשון הם רק ספק. (ובאופן כללי האם יש הבדל בין מקודשת מספק או ספק מקודשת).

הרב חנן קבלן

פשוט וברור שיש לשים פסיק אחרי תיבת "מספק" וגם שו"ע לפנינו כתוב מקודשת מספק וכנראה גירסה משובשת הזדמנה לפניך. ולענין דינא אם יבוא אחר ויקדשה מקודשת לשני גם מספק משום שגם לראשון מקודשת מספק וצריכה גט משניהם.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן