Menu
שאל את הרב
print
אא

בימים אלו מצויים אנו בשעון החורף שבו הלילות ארוכים במיוחד, דבר המאפשר לנו לסיים את התפילה בערב שבת בשעה מוקדמת מאוד. בשבת אחרונה סיימנו את תפילת ערבית של שבת, והודענו לציבור להישאר לאחר התפילה בכדי לקיים שיעור תורה כחצי שעה מייד בסיום התפילה. ברוך השם בלי עין הרע, נכחו בשיעור כמעט שלושה מניינים, אך יחד עם זאת מייד התעוררה התנגדות מצד כמה תלמידי חכמים שטענו שהדבר מנוגד להלכה, דבר שעורר ספקות בקרב ציבור המתפללים, האם קיום השיעור מייד לאחר תפילת ערבית של שבת הוא מנוגד להלכה ואולי חס ושלום בלא כוונה יכשלו הציבור במצוה הבאה בעבירה.
דעת תלמידי החכמים היא שהרי בשולחן ערוך אורח חיים סימן רע"א סעיף א': "כשיבוא לביתו, ימהר לאכול מיד" וכתב המשנה ברורה: היינו לקדש, כדי שיזכור את השבת בעת תחילת כניסתו, דכל כמה דמקדמינן לה טפי עדיף. עכ"ל.
האם אכן בקיום שיעור תורה מייד לאחר תפילת ערבית של שבת, ודחיית הקידוש בחצי שעה מייד לאחרי השיעור, יש איסור הלכתי ע"פ השולחן ערוך?

מרן ראש הישיבה

איסור ממש אין כאן. מי שרוצה לישאר ישאר וירויח דברי תורה. ומי שרוצה ללכת לקדש מיד מפני האשה והילדים וכיוצא בזה שילך לשלום.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן