בימים אלו מצויים אנו בשעון החורף שבו הלילות ארוכים במיוחד, דבר המאפשר לנו לסיים את התפילה בערב שבת בשעה מוקדמת מאוד. בשבת אחרונה סיימנו את תפילת ערבית של שבת, והודענו לציבור להישאר לאחר התפילה בכדי לקיים שיעור תורה כחצי שעה מייד בסיום התפילה. ברוך השם בלי עין הרע, נכחו בשיעור כמעט שלושה מניינים, אך יחד עם זאת מייד התעוררה התנגדות מצד כמה תלמידי חכמים שטענו שהדבר מנוגד להלכה, דבר שעורר ספקות בקרב ציבור המתפללים, האם קיום השיעור מייד לאחר תפילת ערבית של שבת הוא מנוגד להלכה ואולי חס ושלום בלא כוונה יכשלו הציבור במצוה הבאה בעבירה.
דעת תלמידי החכמים היא שהרי בשולחן ערוך אורח חיים סימן רע"א סעיף א': "כשיבוא לביתו, ימהר לאכול מיד" וכתב המשנה ברורה: היינו לקדש, כדי שיזכור את השבת בעת תחילת כניסתו, דכל כמה דמקדמינן לה טפי עדיף. עכ"ל.
האם אכן בקיום שיעור תורה מייד לאחר תפילת ערבית של שבת, ודחיית הקידוש בחצי שעה מייד לאחרי השיעור, יש איסור הלכתי ע"פ השולחן ערוך?