שאל את הרב
כיוצא בזה ראינו דיש להם על מי שיסמוכו אלה שנוהגים לענות ב״ה וב״ש על כל ברכה גם אם יוצאים בה ידי חובה ולא הוי הפסק וכך נראה מפשט השלחן ערוך. לפי זה האם אשה יכולה או צריכה לענות אמן בברכת לישב בסוכה? ואם כן היא יכולה אזי למה הרב הביא במחזור איש מצליח רק את דעת הרב עובדיה שליט״א? והאם אשה יכולה לברך לישב בסוכה לעצמה?
הרב רזיאל כהן
אשה אינה רשאית לברך לעצמה לישב בסוכה, שכן היא דעת מרן והרמב"ם ועוד ראשונים רבים (עיין יביע אומר חלק א' סימן ט"ל והלאה), ומפני זה אינה יכולה לענות אמן על ברכת לישב בסוכה שמברך בעלה בשעת הקידוש או המוציא, שלא תהיה ענייה זו הפסק בין הברכה לטעימה. ואין זה דומה לעניית אמן על ברכת הלל של אשכנזי, שלא שייך בזה חשש הפסק. וכן לגבי עניית ב"ה וב"ש, כיון שיש מקילים בזה, יש לסמוך עליהם בדיעבד.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור