א. בנוגע לשאלה על "יתמו חטאים", שנשאלה לאחרונה. הרה"ג משה צוריאל שליט"א עמד בזה וכתב שברוריה ע"ה אמרה לרבי מאיר ע"ה שאותם בריונים אינם רשעים כל כך שהם "חטּאים", אלא הם "חוטאים", ומכיון שכתוב "יתמו חטּאים" ולא "חוטאים", אין לך להתפלל עליהם שימותו כי אם שיחזרו בתשובה שלמה. אולם על חטּאים - עליהם יש להתפלל שימותו. בספרו אוצרות האגדה על עין יעקב, כמדומני.
ב. "שלום רב לאוהבי תורתך ואין למו מכשול", "למו" נקרא במלעיל או במלרע?
ג. בחג הסוכות, בברכת האורח, חשבתי שאפשר לומר "הרחמן הוא יברך את בעל הסוכה הזאת". [בפועל אני אמרתי "בעל הבית הזה ובעל הסוכה הזאת"]. האם כך ראוי לומר?
ד. שמעתי בשם רב אחד הי"ו כי אין נכון על פי הדקדוק לומר נְקַבְּלָה [כגון "לכה דודי לקראת כלה פני שבת נקבלה"], אלא צריך לומר "נקְבִּילה". מה הרב אומר? [יתכן כי השמועה אינה נכונה, טרם בדקתיה כהוגן].