Menu
שאל את הרב
print
אא

במסכת חולין (דף ק"א ריש ע"ב), לא ברור לי מה קושיית הגמרא על דעת רבי יוסי הגלילי: "ורבי יוסי הגלילי לית ליה איסור כולל", מכיוון שלפי שיטת רש"י מדובר באיסור כולל ומוסיף שזה כבר אמרנו בדף הקודם "ומאן האי תנא... אמר רבא רבי יוסי הגלילי היא" כלומר שהסכמנו שלרבי יוסי הגלילי יש איסור כולל כאשר הוא חמור ומוסיף ואם כן מה קושיית הגמרא? ובעיקר, מהי מסקנת הגמרא: איפוך?

רבני בית ההוראה

כוונת הגמרא להקשות, אף על פי שראינו שר' יוסי הגלילי יש לו איסור כולל מכל מקום הרי ראינו מהברייתא שנביא תיכף להיפך שאין לו איסור כולל ואם כן קשה סתירה בדעתו? ועל זה תירצה הגמרא איפוך, ואם כן תמיד לר' יוסי הגלילי יש איסור כולל.

שאלת המשך:

לעניות דעתי לא התבאר לכבודו כוונת הגמרא על פי פירוש רש"י, שאדרבה מהברייתא מבואר שלרבי יוסי הגלילי כן יש איסור כולל ומוסיף ולכן חייב שתי חטאות ורק בתירוץ אומרת הגמרא איפוך... אשמח לעיון מחדש
 

רבני בית ההוראה

אם כוונתך להקשות שהרי כיפור זה גם איסור כולל באיסור מוסיף חמור וא"כ איסור חמור לכולי עלמא איתא זה דוקא שאוכל נבלה ביום הכיפורים שנבלה זה לאו ויום הכיפורים כרת ולכן זה חמור, אבל הכא שחל בשבת ויוה"כ להיות ביחד ותרוייהו בחטאת אין זה איסור חמור ובכל זאת יש לר"י איסור כולל.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן