Menu
שאל את הרב
print
אא

בשלחן ערוך (סימן של"ח סעיף ב) פסק מרן להתיר לומר לגוי לנגן בשמחת חתן. ומבואר במשנה ברורה (סעיף קטן י') וכן פסק בילקוט יוסף - שבת ה' (עמוד עג) שרק בשמחת חתן שרי, אך בשמחת תורה - אסור. אך מאידך במשנה ברורה סימן של"ט (סעיף קטן ח') וכן בילקוט יוסף (שם עמ' פ"ז) לא התירו לרקד ולטפח בשמחת חתן אלא רק בשמחת תורה. ולכאורה יש סתירה: מה חמור ממה?

הרב רזיאל כהן

יש חילוק בין טעמי ההיתר, ההיתר בסימן של"ח בנוי על היסוד שאין שמחת חתן וכלה אלא בכלי שיר (כמבואר במשנה ברורה שם סק"ח), וזה לא שייך בשאר שמחות, אף לא בשמחת תורה. אבל ההיתר בסימן של"ט לרקוד ולטפח, הוא לכבוד התורה בלבד, וזה מצוה בגופו ממש כמו שמצינו אצל דוד המלך ע"ה שרקד בעצמו ואילו לגבי חתן, אין ענין כל כך לכבדו בגופנו.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן