Menu
שאל את הרב
print
אא

שמעתי שלספרדים לא די שיהודי ידליק את האש לבישול אלא גם צריך שהוא ישים את הקדרה על האש ולא הגוי. אבל, לגבי האפייה, אפילו לספרדים די בהדלקת האש. למה ההבדל הזה?
 

הרב רחמים מאזוז

זו הלכה בשלחן ערוך (יורה דעה סימן קג סעיף ז) אין הבערת התנור מועלת אלא בפת לחם אבל בשאר התבשילים אין בזה מעלה ומוריד אלא ההנחה דוקא וכו'. והטעם מפורש בבית יוסף שהדלקת האש בבשול לא ניכרת כל כך כמו בפת ולכן לא מספיקה שהתנור פעם היו שמים בו הרבה עצים כדי שיתחמם ויאפה בו הלחם אבל בבישול יותר קל וגם היום שהמציאות השתנתה והכל בכפתורים אבל ההלכה לא משתנית. אבל חכמי האשכנזים מקילים בזה להשוות הבישול לאפיה וכמו שכתב שם בהגה. והיום הרבנים הקילו שאם הגוי מניח הסירים על הכיריים ללא אש ואחר כך היהודי מדליק האש שיועיל כי בלי זה לא היה בישול.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן