שאל את הרב
print
אא
בסימן של"ד סעיף כ"ז כתב המשנה ברורה שעדיף לפנות גחלת הנמצאת בדרך מאשר לכבות אותה. (וכתב בשער הציון שהוא פשוט). וקשה שהרי הוא מבעיר בפסיק רישא? (דבר זה מוכח במציאות וכן מוכח בסימן רנ"ג סוף סעיף א' במגן אברהם שכתב שאין היתר לישראל לטלטל קדרה הטמונה בגחלים שהרי הוא מזיז את הגחלים ומבעיר אותם בהכרח).

הרב אהרן מאזוז

לענין חיתוי מבואר בגמרא שחייב משום שמכבה את העליונות ומבעיר את התחתונות, ומשמע שאינו מצד שמזיזן אלא שהעליונות שהיו גליות ועכשיו נופלות למטה ונחנקות והתחתונות שהיו מכוסות על ידי העליונות מתגלות וממילא מתבערות ולפי זה אם מזיז את הגחלת כמות שהיא בלא להופכה נראה שאין בזה משום הבערה. ודו"ק.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0