הנה אם שולט בשתי ידיו מפורש בשלחן ערוך שמניח בשמאל של כל אדם כמו כולם (סימן כז סעיף ו'), אבל אם כותב בשמאל ושאר מעשיו עושה בימין או להיפך בזה יש מחלוקת וההלכה היא שהיד שכותב בה נקראת ימין ומניח ביד שכנגדה ולחוש לדעת החולקים יש מחמירים שאחר התפלה יניח ביד שכנגדה לצאת אליבא דכולי עלמא (כן כתב בילקוט יוסף הלכות תפילין) ומבחינת הקשר אף על פי שכשהו מניח לצד השני אין מתאים כל כך מכל מקום אין זה מעכב (ועיין בביאור הלכה שם סעיף ג ד"ה והמנהג וכו' ובכף החיים אות יא, לא ובילקוט יוסף שם).
ג. להניח תפילין של ר"ת בודאי שחשוב וראוי מאוד לעשות כן אבל זה לא קשור במחלוקת איך להניח ביד ימין או ביד שמאל ואם יעשה תפילין של ר"ת ראוי שגם הוא יחזור ויניחנו ביד שכנגד לצאת ידי חובה לכולי עלמא במצוה יקרה זו דאורייתא.