הנני בעלת תשובה אמנם צעירה בגילי, אבל ב"ה זוכה לעשות תשובה אינטנסיבית (שיעורי תורה וכו'...) ולצערי בידי גזל שאני מחזירה לאט לאט, בבית יש קשיים (המטבח נשאר איך שהוא והשבת) אני מתפללת המון על הזיווג ממש תפילות מעומקא דליבא ולא מבינה איך שכמעט כל הסובבים אותי זוכים להיכנס לחופה ולהביא ילדים ואני עדיין במצבי, נורא קשה לי ומייאש אני כבר במצב שלא מאמינה בפגישות שאני עתידה להיפגש, לא קל לי כלל... מה עושים? אני משתדלת ומוסרת נפש וזה כרוך בהרבה דמעות קושי שתיקה... מה אפשר לעשות?
כתוב בפסוק "כי לי כל הארץ" ואין קושי או מניעה מהשם יתברך להביא את הישועה מיד ואין שום סיבה להתייאש וצריכה את לשמוח שזכית לחזור בתשובה ולהתקרב אליו יתברך והשם אוהב אותך ואת מי שהוא אוהב הוא נותן לו יותר ייסורים כדי לכפר לו על עוונותיו וכדי לקרבו יותר להשם יתברך. וכמו שאמותינו הקדושות היו עקרות וכתבו המפרשים שעשה כך השם כי הואא חפץ בתפילתן וכל הנסיונות והקשיים רק צריכים לעודד ולהראות לך כמה השם אוהב אותך יותר מהשאר שלהם "אין צרות" , ורק עלייך לדעת שאין דבר בעולם חזק ומועיל יותר מן התפילה.
ולפני התפילה טוב לתת 3 מטבעות (גם של 10 אגורות) לצדקה, ועל ידי התפילה להשם בתמימות ואמונה כי הכל ממנו ורק הוא יכול לסדר הכל לטובה אפשר להשיג את כל מבוקשך ולפתור את כל הצרות והקשיים, ותזכי בע"ה בקרוב למצא את בן זוגך ולבנות את ביתך בקדושה ובטהרה עם בנים ובנות צדיקים. ולגבי המשפחה עלייך לדעת כי לשון רכה תשבר גרם בדרך ארץ ונועם ובכבוד גדול בלי ויכוחים ובלי מריבות לאט לאט הכל יבוא על מקומו בשלום וכתוב כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם תתנהגי איתם בהבנה ושמחה ונועם ותקבלי יחס שווה בס"ד.
מעיקרא וודאי שאין ראוי להתגייס לצבא, וגם עכשיו בעת המלחמה לא שמענו שיש צורך שכל העם יתגייסו, ודי להם בחיילי המילואים.
במלחמה זו אין התגרות בגויים, אלא משיבים מלחמה ומגינים על עם ישראל, ונ”ל שאין מי שחולק בזה. וגם הרב בעל “ויואל משה” זצ”ל כוונתו על עצם הקמת המדינה ולא על המצב הנוכחי אחרי שכבר קמה המדינה.
איך יתכן לחזור בתשובה כאשר בפועל המציאות לא משתנה?
יש תשובה על כל העבירות שבתורה, רק שתהיה תשובה אמתית וכנה ואיתנה, עם כל חלקי התשובה, אלא שלפי גודל וחומר העבירה, כן צריך להחמיר בתשובתו.
וידוע מה שאמרו חז”ל ביומא (פו.) שבעבירות חמורות שיש בהן כריתות ומיתות בית דין (שהוא כמו עריות ורציחה), אין די בתשובה ויום הכיפורים, אלא צריך גם יסורין למרק ולנקות את האדם. ופסקו הרמב”ם בהלכות תשובה (פרק א’ הלכה ד’).
וכבר כתב הרמב”ם (שם בסוף פרק ג’) שאין לך דבר עומד בפני התשובה. ע”ש. והרי לך קין שהרג את אחיו הבל (ב”מ), ועשה תשובה ונתקבלה תשובתו, כמו שכתוב בתורה, ועיין במדרש.
ומה ששאלת, הרי המציאות אינה משתנה, אמת שכן הוא, ולא רק בעבירות אלו, אלא גם בשאר עבירות, הרי שאכל נבילות וטריפות ועשה תשובה. וכי מעשה האכילה נמחק, חילל שבת ונסע במכונית בשבת קודש (ל”א), ועשה תשובתו, הרי המעשה קיים. ואף על פי כן שייך תשובה.
והתשובה על כל זה, כי התשובה היא חסד מהבורא, שעל ידה מתקן האדם כל הפגמים והצער שגרם בעולמות העליונים, ואיך זה מתקן אין אנו יודעים, רק שכן אמר לנו ה’ “שובו בנים שובבים ארפא משובותיכם”. ועיין להרמח”ל הקדוש בספרו היקר מסילת ישרים (פרק רביעי) שכן כתב בפירוש, שאף שרצח ונאף, מועילה תשובה, וביאר איך זה מועיל, עיין שם בדברי קודשו.
ובספרי המקובלים יש תיקונים לכל עבירה, ועל עבירות כאלו האריכו איך לעשות התיקון.
ואם חלילה נכשל אדם בזה, ילך אצל חכם ורב אמיתי, שיורה לו דרך תשובה. וכדאי לו לשוב בעוד כחו במתניו שיוכל לתקן בעולם הזה את מעשיו. ושב ורפא לו.
בערב שבת חול המועד פסח יש להפריש ט”ל פרוטות לצדקה, וזה תיקון במעשה, ובקריאת ההפטרה בשבת חוה”מ שקוראין “התחיינה העצמות”, הוא תיקון בדיבור. (ר”ח פלאג’י בספר מועד לכל חי סי’ ד’ אות ל”ז).
והעיקר לחזור בתשובה לפני אבינו שבשמים, חרטה, וידוי וקבלה לעתיד.
כמו כן מרן הרב עובדיה זצ”ל ממליץ למי שנכשל בעוון מסויים ללמוד היטב את ההלכות שלו, וכן ראוי לעשות.
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.