שאל את הרב
print
אא
שאלותי הנוספות:
1) באלו ספרי מדקדקים מוזכר המושג ""עלילת המתג"?
2) בספר "כללי דקדוק הקריאה" שחיברו ר' יהודה בר' מרדכי שוסלאוויץ משקלאוו (נדפס שנת תרמ"ו), מובא: "והא דאמרינן שאין דין דחיק אלא אם הננינת טעם בתנועה הראשונה מהמלה. לאו דוקא נגינת טעם אלא אפילו מתג בתנועה ראשונה מהמלה ואחריו תנועה, נדון כגנינת טעם לדין דחיק, כמו מי כמכה באלים, ועשית קערתיו , אבל אם יש שוא אחר המתג אין דין דחיק נוהג, כיון שמתג שאחריו שוא איננו נדון כנגינת טעם , וכל שאין ננינת טעם בתנועה ראשונה מהמלה בטל מהם דין דחיק ואחריהם רפה, כמו לפני ה׳ אלהיך תאכלנו". על ספר הסתמכתי כששאלתי את השאלה בנוגע ל"כי באה נחלתנו" והוכחתי מ"מי כמוכה באלים". מה דעת הרב בנוגע לקטע שציטתי לעיל: "לאו דוקא נגינת טעם אלא אפילו מתג בתנועה ראשונה מהמלה ואחריו תנועה, נדון כגנינת טעם לדין דחיק, כמו מי כמכה באלים"?

מרן ראש הישיבה

1. בספר יהב"י הנקדן פרשת בשלח.
2. כל הנ"ל יוצאים מן הכלל. בכל החומשים הישנים (לרבות ברויאר המדויק) נחלתנו הנו"ן רפויה. וכן אשירה לה' (פעמיים בתנ"ך) הלמ"ד רפויה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0