שיר של יום בראש חודש
אכן כן מנהג תונס וגם מרוקו ועוד לדלג בית יעקב ושיר של יום בראש חודש, אמנם בסידור איש מצליח הביאוהו ע”פ דברי הבא”ח שגם אצלם היה המנהג לדלג והוא שינה את המנהג.
אינני מבין מדוע מרן ראש הישיבה שינה את מנהג יהודי ג'ירבא בענין הדלקת נרות שבת, ומורה לברך ואז להדליק כנגד החיד"א במחזיק ברכה (סי' רסג' ס"ק ד) וגם מוהרמ"ך בשואל ונשאל חלק ב' (סימן נח) כתב לדייק מלשון מרן להדליק ואח"כ לברך. ועוד שהמנהג היה פשוט בארץ ישראל ובכל הארצות פרט לתימן להדליק ואח"כ לברך, ורק מרן הגר"ע יוסף שינה המנהג, אז למה לחוש לו והרי לא אמרינן סב"ל נגד מנהג ועוד שאין דעת מרן השלחן ערוך מפורשת בדבר?