Menu
שאל את הרב
print
אא

1. איך ניתן להבין את הגמ' שחמי טבריה עוברים על פתח גהינם [ולכאורה קשה לאמר בזה שאינו כפשוטו, שהרי יש בזה נפק"מ להלכה וכ'ו כידוע], וכן את מעשה דרבב"ח ובלועי קרח, שמשמע שגהינם הוא בעומק כדור הארץ [ובאמת ידוע שיש שם לבה רותחת], אך מאידך קשה,והרי הגוף-שוכב לו בקבר,ורק הנשמה "הרוחנית" נידונת – ומה שייך לדון דבר רוחני באש גשמית?
2. מהי הסברא בדין שכלי שני אינו מבשל, אע"פ שרותח, [וידעתי מה שכתבו רבותינו בעלי התו'ס, שכיון שהדפנות קרים,התבשיל הולך ומצטנן,אך מ"מ קשיא לי, הרי הבישול –תלוי בטמפ', ומה אכפת לן שבעוד כמה דקות התבשיל יצטנן,הרי כעת הוא חם בחום שהיס"ב - ולמה לא יבשל את הנופל לתוכו?]

הרב שלמה יהונתן מאזוז

1. כתב הרב בן איש חי בספרו בן יהוידע (עירובין דף יט עמוד א) שגהינם הוא דבר רוחני אך הוא נמצא בעולם הזה ותירץ בזה קושית מהרש"א איך יתכן שגהינם יש לו פתח בעולם הזה שהרי גהינם היא ששים כפול ששים מגודל כדור הארץ כמבואר במסכת תענית ותירץ הבן איש חי שדבר רוחני אינו תופס מקום.ע"ש. ובזה מתורצת גם שאלתך.
2. הבישול לוקח זמן ולא נעשה ברגע אחד ולפיכך אם למשל הלימון מתבשל תוך חצי שעה ואני מניח אותו בתוך כוס תה שתוך רבע שעה יהיה חומו פחות מיד סולדת בו נמצא שהלימון לא יתבשל. [תשובה זו נענתה על ידי הרב מצליח מאזוז שליט"א].

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן