א. אם הם מכנסיים חשובים שמברכים עליהם שהחיינו אין ללובשם בשלושת השבועות, כמבואר בשלחן ערוך (סימן תקנא סעיף יז).
ב. אם אינו מברך עליהם שהחיינו מותר ללובשם קודם ר"ח אב אבל מראש חודש אב עד לתענית לדעת המשנה ברורה אין ללבוש מכנסיים חדשים כיון שפסקה אבן השתיה בבית המקדש ולכן אין אין מתקנין חוטי השתי (שבאריגם הבגד) שהיא תחילת המלאכה וכל שכן שאין עושיפ בגדים גמורים חדשים וכן אין ללובשם (שם ס"ק מו-מז) ויש אוסרים לעשותם מראש חודש וללובשם רק רק בשבוע שחל בו ט' באב כמבואר בהגהות איש מצליח שם (הערה 6).