Menu
שאל את הרב
print
אא

בפירוש רש"י מסכת קידושין (דף ד' ע"ב) ד"ה היכא, כתב שהיתה הוה אמינא שהאשה יכולה לומר לבעלה "התקדש לי" ועל ידי זה יחולו הקידושין. התוס' הקשו על רש"י, דלא שייך לשון "קידושין" ביחס לאיש.
וביישוב שיטת רש"י כתב במרומי שדה לנצי"ב: "ונראה דס"ד דנהי אינו נאסר מן התורה, מ"מ נאסר משום שעבוד שקידש עצמו לה, ומהני קפידא דידה כמו דמהני קפידא דבעל באשה, לבד איסורא דאורייתא דרמי עלה".
ע"פ דבריו נראה שהיתה ה"א בגמ' שלאיש אסור לזנות תחת אשתו - ולכאורה היא יכולה לתבוע כתובתה עי"ז. ולכאו' הבנה זו נשארת גם למסקנה, אלא שלמסקנה אה"נ לא שייך בזה לשון קידושין - ומ"מ נשאר השעבוד הנ"ל. האם הבנותי נכונות?

הרב מיכאל סגרון

הרב מרומי שדה כתב שנאסר שעבוד שקידש עצמו לה. ר"ל שעבוד ממוני שהרי הוא חייב בשארה כסותה ועונתה. והייתי חושב אם הבעל לא יוכל לספק שאר כסות ועונה לשתי נשים תוכל לעכב בעדו, אבל בודאי שאין כוונתו לענייני אישות ואין לאיש איסור לזנות תחת אשתו ואין זה נקרא זנות כלל ולא מצאנו זנות באיש.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן