ערב הרגל מבטל דבר אחד או שבעה או שלושים, לכן אם ערב הרגל פגע תוך שבעה הרי מבטל הוא השבעה אבל שלושים לא מבטל, ואם עבר השבעה היינו כשגמרו ויצאו מהשבעה ונכנסו לגזרת שלושים ובתוך כך פגע ערב הרגל אז מבטל השלושים. ומה שכתוב בשלחן ערוך (סימן שצט סעיף ג) שאם חל יום השביעי לאבלות בערב הרגל שעולה לכאן ולכאן, אין הכונה שמחמת "הרגל" ביטל גם השבעה וגם השלושים, שמחמת זה הסתפק כבודו במקרה שבא לפניו שהשביעי חל ביום החג, אלא הכוונה שם שעולה לכאן ולכאן היינו שמצד השבעה כיון שמקצת היום ככולו לכן כבר בבוקר יצאו מהשבעה ולכן מאותה שעה נכנסו לגזרת שלושים היות ונמצאים הם בערב הרגל קודם לרגל, הרי הרגל מבטל להם מה שלפניהם שזהו השלושים. ומימלא במקרה שלכם שהשביעי לאבילות הוא חל ביום חג השבועות, אם כן ערב הרגל פוגע בתוך השבעה שהוא היום השישי לאבילות שמבטל מהם רק גזרת שבעה בלבד ולא שלשים שעל"כ המקרה הנ"ל הוא מה שכתב מרן בשלחן ערוך (סימן שצט סעיף ח) שאחר עצרת מונה ט"ז (16) ימים ואז הוא יום שלושים.