Loading
Menu
שאל את הרב
print
אא

כידוע "אין צביעה באוכלים ומשקים", כאשר גם הדבר הצובע וגם הנצבע הם אוכלים או משקים (כך כתב בילקוט יוסף). האם גם צבע מאכל נקרא אוכל (מכיון שראוי למאכל) ומותר לצבוע בו אוכל בשבת, או שאינו נקרא אוכל (כי אינו ראוי כלל לאוכלו לבד)?

הרב אהרן מאזוז

גם צבע מאכל שאין אוכלים אותו כמות שהוא מותר לצבוע בו מאכלים וכמו שכתב מרן בשלחן ערוך (סימן שכ סעיף יט) לענין כרכום. ובאמת שלפי הטעם שאמרו שאין צביעה באוכלים משום שאין דרך לצבוע מאכלים (עיין מנוחת אהבה חלק ג פרק יג במי מנוחות הערה 26) אין מקום לחלק בזה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0 /span>
×
ArabicEnglishFrenchHebrew