Menu
שאל את הרב
print
אא

מהו הכלל שלפיו יש לומר שוא נע במלים ארמיות, גם בפעלים וגם בשמות עצם? למשל (לפי סידור "איש מצליח"): שוא נע: כוכביא, לאשתמודעא, היכלא, תפסין. שוא נח: עלמין, קימי ("באילין קימי כל רזי דמהימנותא"), נבעין, פסקין.

הרב אמיר דאדוואנד

אין בזה כללים ברורים, זה ברור שבשפה הארמית שלא כל שוא אחרי תנועה גדולה הוא נע, אבל אין כולם נחים. ולכן בחומש "איש מצליח" לא סומן שום שוא בתרגום כי אי אפשר לדעת מהו נע ומהו נח, ויש ללכת בזה על פי המנהג, וידוע שבמילים עלמא, עלמיא, עסקין, אמרין וכיוצא בזה, נהגו לומר בשוא נח.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן