שאל את הרב
print
אא
בהבדלה שנעשתה בבית הכנסת קרה, שלאחר שהמבדיל בירך בורא פרי הגפן נפל מהנר חתיכות שעווה לתוך היין שפכו חלק מהיין עם השעווה והוסיפו עליו יין חדש ואז המבדיל בירך שוב בורא פרי הגפן.
האם הוא עשה נכון כשבירך שוב? האם משנה כמה שפכו מהכוס? האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים? ראוי לציין שהבקבוק היה מונח לפני המבדיל בזמן ההבדלה אך לטענתו הוא התכוון רק על הכוס הספציפית הראשונה.

הרב יעקב כהן

לא היה צריך לברך שוב הגפן כיון שלא שפך את כל הכוס, והברכה חלה על מה שנשאר בכוס.

שאלת המשך:

האם אפשר לקבל מקורות לדין זה?

הרב יעקב כהן

עיין בשלחן ערוך (סימן רו סעיף ה) שמי שבירך על פירות שלפניו ואחר כך הביאו לו יותר מאותו המין וכו' אין צריך לברך. ע"ש. ומדובר שבירך בסתם ולא היתה דעתו בפירוש על פירות אחרים, וכמו שכתב המשנה ברורה שם (סעיף קטן כ). ע"ש. ועל פי זה גם בנדון שלנו אין צריך לברך על מה שהוסיף יין, כי עדיין חלק מהיין שבירך עליו לפניו, וכל מה שמוסיף עליו נפטר בברכת הראשון.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0