Menu
שאל את הרב
print
אא

1. מדוע במהדורא רביעית נוסף מכף בין צמד המילים "ידבר-פי" ב"אשרי יושבי ביתך וכו'...תהילת ד' ידבר-פי ויברך כל בשר שם קדשו לעולם ועד" שלפני תפילת עמידה של מנחה, ואילו לפני ברכת המזון ב"אברכה את ד' בכל עת וכו'... תהלת ד' ידבר פי ויברך כל בשר שם קדשו לעולם ועד" נשארו המילים הללו ללא מכף כך: "ידבר פי"?
2. סתם כך לי נראה שכדי למנוע הפיכת מילת "ידבר" למילעל שהרי הבאה בטעם משרת(נראה לי)לפני מילה קצרה, הוספתם מכף ב"ידבר-פי" שלפני מנחה, אם הדבר נכון אני רוצה לשאול למה למנוע זאת? מה הבעיה שתהפוך המילה למילעל?ועוד כפי שכבר שאלתי מדוע לפני ברכת המזון, לא נוסף מכף?

הרב אמיר דאדוואנד

ישנם שני טעמים בטעמי אמ"ת (איוב, משלי, תהילים) שמורכבים משני סימנים: 1. עולה ויורד. 2. צינורית, וכאשר הם באים במלה קצרה שלפניה מקף כגון: ידבר-פי, מסמנים את הסימון הראשון במלת ידבר ואת הסימון השני במלת פי, ואין צורך יותר לסמן מקף כיון שמתוך הטעמים כבר ידע שהמלה במקף. אמנם, כיון שרוב העולם לא יודעים כלל זה, הורה מורנו ורבנו ועטרת ראשנו מרן ראש הישיבה נר"ו לסמן מקף בל מקום כיוצא בזה, ובעזרת ה' במהדורא הבאה נסמן מקף גם בידבר-פי שלפני מברכת המזון על פי הערתך ויישר כחך!
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן