נחלקו בזה הפוסקים, יש אומרים שאינה חובה מן הדין, ורק ממדת חסידות ומוסיפה יראת שמים. ויש אומרים שהיא חובה מן הדין משום מורא שכינה. ומדברי מרן הבית יוסף בכסף משנה מבואר שסובר שכן הדין, אלא שיש סוברים בדעתו שאינה חובה גמורה. ויש בזה אריכות.
ועל כל פנים למעשה בזמן הזה שהכיפה היא סמל לאדם שומר תורה ומצוות, אם ילך בלא כיפה ח"ו, מראה עצמו שאינו חש להיות מאותם השומרים, ואף אם לעצמו שומר, מראה כאילו אינו שומר, ויש בזה זילזול בכבוד שמים, וחשש מפני מראית העין. ולכן לכל הדיעות צריך בזמננו לילך עם כיפה. ועיין בשות יחוה דעת (חלק ד' סימן א). ורק אם נמצא בין הגויים כמו הדרים בחוצה לארץ, ומפחדים מפניהם, הנה אם יכול להניח תמיד כובע בראשו, ישתדל לנהוג כן. ואם לא, המיקל יש לו על מה שיסמוך, ובכל אופן בשעת תפלה וברכה והזכרת שם ה' ברוך הוא , חייב כיסוי הראש, לכל הדעות.