Menu
שאל את הרב
print
אא

בעמידה בברכת אבות אני מכוון כך "קונה הכל - שהכל שלו ולמרות זאת זוכר חסדי אבות שמי שהכל שלו אינו צריך שום חסד מאחרים, ובזכות חסדי אבות אלו הוא מביא גואל לבני בניהם וכל כך למה? כי הם עושים למען שמו באהבה (שמוסרים עצמם וכו') ובגלל שהוא הבטיח שהוא יביא גואל לבניהם בשביל שלא נתייאש הוא אומר לנו שיש שלשה סוגי גאולה עוזר ומושיע ומגן". האם נכון לכוון כך?

הרב רזיאל כהן

תחילתו של הפירוש יפה, ואפשר לכוין כך.
אבל בסופו יש שתי הערות: 1. למען שמו באהבה אינו חוזר על מעשיהם של ישראל, אלא על הקדוש ברוך הוא שהוא מביא גואל למען שמו מלשון הכתוב (יחזקאל כט, כב) ואעש למען שמי.
2. מלך עוזר ומושיע ומגן, אינם דברי הקדוש ברוך הוא לנחמנו, אלא הוא שבח שלנו אל הקדוש ברוך הוא.

שאלת המשך:

אך לפי זה אני לא מבין, איך במילה אהבה צריך לכוון למסור עצמו על קידוש ה'?

הרב רזיאל כהן

כשאנו מזכירים שהקדוש ברוך הוא עושה למען שמו באהבה, גם לנו נאה לכוין אז למסור נפשנו. אך כמובן אין זה הפשט, ואין לכוין כוונה זו אלא בתוספת לפירוש הפשטי, וכמו שהזהיר בכעין זה בכף החיים (סימן נא אות לד).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן