שאל את הרב
מישהו קרא הלכות ילקוט יוסף על עירוב תבשילין ושם כתוב שאם לא מבשלים בחג לצורך שבת, אז לא לברך על עירוב תבשילין. מה הדין חימום על פלטה דברים יבשים? או רטובים שהרמב"ם מתיר? האם ספק ברכות להקל ומבטלים בימינו ברכת עירוב תבשילין? או שסומכים על האוסרים חימום רוטבים ואפשר לברך ברכת עירוב תבשילין?
הרב יוסף פרץ
אי אפשר לסמוך ועל פי זה לברך. ולכן העצה היא שלכל הפחות ישלו ביצה לצורך השבת ואז ודאי יוכלו לברך. ואם לא כך, אי אפשר לברך בדבר השנוי במחלוקת ואפילו שאנחו מחמירים בהלכה זו אי אפשר לברך מחומרא.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור