יש לי שאלה מימי הנעורים בעיבור , שלא מצאתי לה תשובה. למה בתנ"ך אין תאריכים לפי הבריאה, במקום לפי שנות שלטון המלכים? הרי קורה שבשנה אחת מלכו יותר ממלך אחד. ובמקום השחזורים שונים ומשונים, היה רצוי לציין את השנה לפי שנת הבריאה.
ככה כתבו בזמנם גם בימי בית שני, ובזמן הגמרא. כנראה לכבוד המלך היו מונים מיום עלותו לשלטון. אין בגמרא ספירה לבריאת העולם רק פעמיים (במסכת עבודה זרה, ובמסכת סנהדרין).
מעיקרא וודאי שאין ראוי להתגייס לצבא, וגם עכשיו בעת המלחמה לא שמענו שיש צורך שכל העם יתגייסו, ודי להם בחיילי המילואים.
במלחמה זו אין התגרות בגויים, אלא משיבים מלחמה ומגינים על עם ישראל, ונ”ל שאין מי שחולק בזה. וגם הרב בעל “ויואל משה” זצ”ל כוונתו על עצם הקמת המדינה ולא על המצב הנוכחי אחרי שכבר קמה המדינה.
בערב שבת חול המועד פסח יש להפריש ט”ל פרוטות לצדקה, וזה תיקון במעשה, ובקריאת ההפטרה בשבת חוה”מ שקוראין “התחיינה העצמות”, הוא תיקון בדיבור. (ר”ח פלאג’י בספר מועד לכל חי סי’ ד’ אות ל”ז).
והעיקר לחזור בתשובה לפני אבינו שבשמים, חרטה, וידוי וקבלה לעתיד.
כמו כן מרן הרב עובדיה זצ”ל ממליץ למי שנכשל בעוון מסויים ללמוד היטב את ההלכות שלו, וכן ראוי לעשות.
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.