שאל את הרב
print
אא
הטור בסימן כג כותב שיש לברך שהחיינו על ציצית. והרב בית חדש מסביר טעמא- שלא אמר רבינו לברך שהחיינו על תפילין משום דבתפילין צריך טפי שמירה ונקיות וליכא שמחה, ולכן לא מברכים על התפילין שהחיינו.ולכאורה קשה דהא מדברי הראשונים בכמה מקומות בש"ס מבואר דיש שמחה בתפילין, וכן במסכת מועד קטן (דף כא ע"א) אמרינן: אבל אסור להניח תפילין וטעמא משום ששמחה היא לו. א"כ מבואר להדיה דבתפילין איכא שמחה! ומדוע אומר הב"ח שבתפילין ליכא שמחה ולכן לא יברך שהחיינו?

הרב רחמים מאזוז

כבודו נראה צודק. אבל ליישב דברי הב"ח נאמר דהא והא איתא, ויש שמחה שזוכה להניח תפילין. אבל גם זהירות ושמירה יש. ועיין בברכות (ל עמוד ב') ר' ירמיה הוה יתיב קמיה דר' זירא חזייה דקבדח טובא אמר ליה... אמר ליה אנא תפילין מנחנא, פירש רש"י והם עדות שממשלת קוני ושררתו עלי, הרי גם שהוא שמח, אבל הוא מאופק על ידי הנחת תפילין.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0