כיסוי תפילין
מקור הביטוי הוא בדברי חז”ל כגון במסכת חגיגה דף ט”ז ע”א. ואדרבה לפי מה שהבאתם שפי’ מלשון שטן באמת השדים הם מזיקים שטניים ולא סתם מזיקים.
ויש פירושים אחרים במפרשים למילה שדים בפסוקים שהזכרתם.
1. לשאת דודה אסרה התורה בפירוש. עיין ויקרא פרק יח פסוקים יב- יג, וכן בפרק כ' פסוק טי. אך לשאת אחיינית לא נאסר , ואדרבא אמרו חזל (יבמות דף סב עמוד ב') שהנושא את בת אחותו עליו הכתוב אומר אז תקרא וה' יענה תשוע ויאמר הנני (ויש אומרים שגם בבת אחיו יש עדיפות כזאת. עיין בתוספות שם). רק על פי הרפואה בדורות האחרונים יש אומרים שזה לא תמיד בריא (לילדים) והאריכו בזה האחרונים.
2. אף שיש אומרים שכל שהוא לנוי אינו חוצץ, העיקר להחמיר בזה (עיין בספר הלכה ברורה חלק ב', סימן כז בירור הלכה אות יג). ולעניין לא ילבש גבר, אם דרך הגברים לשים אותו ואינו מיוחד לנשים, אין בזה משום לא ילבש גבר (עיין שלחן ערוך יורה דיעה סימן קפ"ב סעיף ה'). ומכל מקום כמדומה שאין דרך בני אדם המיושבים בדעתם לשים ג'ל בשערם אם כן גם היכן שאין בזה משום לא ילבש גבר מכוער הדבר.