שאל את הרב
print
אא
המנוחת אהבה (פרק י' סעיף לו, לז) מתיר לשים שקדי מרק ואטריות מבושלות בכלי ראשון ולערות מכלי ראשון על כוסכוס משום שאין בישול אחר בישול. וכן ביצה רכה הוא מתיר לעשותה קשה בכלי ראשון (הע' 154). אולם לחם הוא אוסר לעשותו צנימים (סעיף מט). בהערה 154 מובא, שהסיבה שהוא אוסר לחם היא שהוא מבין שאוכל שהרמב"ם התיר לחמם, זה אוכל שלא צריך בישול, ואוכל שלא צריך בישול הוא אוכל שאין דרך לבשל אותו. ומכיוון שיש דרך להפוך לחם לצנימים הרי שזה נחשב לאוכל שצריך בישול. והוא מדגיש, שיש בישול אחר בישול מצד המציאות, אלא שבישול כזה לא נאסר כי האוכל לא צריך בישול, ואילו לחם נחשב שהוא צריך אפיה כי יש דרך לאפותו פעם נוספת. שאלתי היא מדוע הוא מתיר אטריות, הרי דרך לבשלם שנית בכלי ראשון, ולכו"ע כלי ראשון מבשל!

הרב רזיאל כהן

אמנם בשקדי מרק ואטריות וכוסכוס יש דרך לבשלם שנית אבל מצד עצמם אינם צריכים את הבישול ההוא כלל. והאנשים שנותנים אותם למרק אינו בשביל לבשלם אלא שחפצים בתערובת המרק ושקדיו.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0