Menu
שאל את הרב
print
אא

1. ראיתי בטהורת הבית ח"ג לגאון עוזינו מהר"ר עובדיה שליט"א שאם נתקל באשה כשיוצאת מהמקוה,סגי אם יאמר פסוק "שופך בוז "וכו' שבתהילים ולא צריך לומר גם הפסוק מאיוב [כמו שהחמיר בזה הש"ך בס"ס קצח] וזאת בגלל שיש ס"ס: שמא כתרוצם השני של תוס' שכל הבעיה של אחזא ביה רוח וכ'ו ,היא רק כשאינה לבושה,ושמא זה כעוד ענינים סגוליים שלא שייכים בימינו [וכמ"ש הראשונים]-ושאלותי הם:1.הרי לפי ס"ס זה ל"צ לאמר שום פסוק כלל.ולמה הצריך פסוק אחד עכ"פ 2. האם גם בענין זה תועיל שפוגשת ראשונה בבלנית?[וכמו שמועיל לענין פוגשת בדבר טמא],ואם לא יועיל ,אז מה הגדר של דין זה? האם כל מי שעובר ברחובות שהיא הולכת בהם באותה שעה, נכנס לבעיה הנ"ל וצריך לומר את הפסוק ?[וא"ת שלא ידעו שיצאה מהמקוה, עדין יש לשאול ,האם היא צריכה לאמר וכו' על כל אדם שעובר ברחוב? וזה דבר חידוש.?]

הרב רחמים מאזוז

1. הדברים מפורשים בספר וזה לשונו: ולפי מה שכתבנו לעיל בשם התו"ס… נראה שאם אינו יודע הפסוק שבספר איוב, די לו בפסוק של תהילים השגור בפי כל, ומה גם… שהוא עניין סגולי וכו' עכ"ל. וכוונתו שלכתחילה יאמר שניהם [ומ"ש שיש ס"ס, אין זה ס"ס גמור, אלא צדדים להקל היכא דאי אפשר] ואם אינו יודע הפסוק באיוב שלא ידוע לכל, יאמר לפחות הפסוק בתהילים שכולם אומרים שתהילים שגור בפי כל וזוכרים אותו. 2. לדעתי אם כבר פוגשת בבלנית אין עוד חשש. אלא שמדברי הרב שלא הזכיר זה, לא משמע כן. ומהש"ך אין ראיה, שדיבר בגוונא שאין בלנית קבועה שם. אבל הרב נר"ו שהזכיר זה לעיל באריכות שבזמן הזה אין חשש לא מוכך כן, וציך טעם למה. ומכל מקום ברור הדבר דוקא באותו שראה שיצאה מן המקוה אבל מי שהולך בדרך ורואה אשה בודאי שאינו צריך לחשוש אולי זו עכשיו יצאה משם, ועל זה נאמר שומר פתאים ה'. כן נראה לי.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן