Menu
שאל את הרב
print
אא

המנוחת אהבה (פרק י' סעיף כו' והע' 82) פוסק כראבי"ה שאין בישול אחר אפיה. ולכאורה לפי הראבי"ה וק"ו שלפי היראים ברור שאין בישול אחר בישול. ואם המנו"א מקבל את סברת הרמב"ם, שיש בישול אחר בישול בדבר שדרכו בכך, וגם הוא מקבל את הראבי"ה, יוצא שהוא סובר שהראבי"ה מסכים עם העקרון של הרמב"ם. ולכאורה ברור שהיראים מודה לראבי"ה שבישול אחר אפיה שמקלקל את התבשיל אינו אסור, ואם הראבי"ה מודה ליראים שבישול אחר אפיה שמתקן את התבשיל ודרכו בכך אסור, יוצא שהם חולקים רק בישול אחר אפיה שמתקן את התבשיל ואין דרכו בכך וזה דבר שמאוד מאוד חסר בלשונם שמשמע בלשונם שהם חולקים לגמרי וכל בישול אחר אפיה אסור ליראים ומותר לראבי"ה.

הרב רזיאל כהן

1.מה שכתב כת"ר בשורה הראשונה "וק"ו לפי היראים" ק"ו פריכא הוא. כמובן. אך אין צריך לק"ו, כי הוא דינא דגמרא 2.איני יודע מניין לך שהיראים מודה לרביה באופן שהבישול מקלקל את האפיה 3.לעיקר השאלה לא עיינתי בלשונות הראשונים, אך גם אם משמעות לשון הראבי"ה להקל בכל בישול אחר אפיה, הנה באמת אין הכרח שהראב"יה יסכים עם הרמב"ם להחמיר בדבר שדרכו בכך. אנחנו אמנם, יכולים לתפוס כחומרת הרמב"ם, למרות שאנו מקילים בעיקר דין בישול אחר אפיה כהראבי"ה, כי אין הדינים תלויים וקשורים זה בזה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן