לימוד תורה בעיון
אם טוב לו ללמוד לאט ובעיון למה שלא ילמד כך? אדרבה זה הלימוד היותר טוב ומוצלח.
אולי יקבע איזה מעט זמן לבקיאות בתורה, וברוב הזמן יעסוק בתורה בדרך שהוא אוהב ומתחבר.
בענין תענית דיבור יש לי כמה שאלות: א) קודם שהתחיל או לאחר שגמר התענית (וכבר התפלל מנחה עם תפילת הסניגוריא) מבעוד יום ,האם בזמן הנשאר עד צה"כּ מותר לו לדבר דברי תורה או להשיב שלום וכדו' או אין לדבר כלל ביום התענית ? ב) לגבי המודעה המודפסת בשם הרב שבט מוסר זיע"א ולגבי מה שעונים הרבים למוסרים ("ברשות קדשה בריך הוא...")מה יאומר ו מה ידלג אם הוא יחידי (לבד)? ג) כתוב בסדר תענית דיבור שנימצא בתהלים 'איש מצליח' שאם רואה בסוף היום שלא מספיק זמן לגמור תהלים כולו ג' פעמים ,רצוי לחזור מזמור קי"ז מספר הפעמים שחסר ע"כ. ואני שואל האם הכוונה שצריך לחזור על המזמור קי"ז מספר ספר תהלים כולו שחסר לו (וכגון פעם אחת אם כבר גמר ספר תהלים כולו פּעמים) או הכוונה שצריך לחזור על מספר מזמורים ממש שחסר לו (ובדוגמא: 150 פְּעמים) ?
1.דברי תורה ולהשיב שלום מותר, אך בקצרה שלא ילמדו אחרים להקל יותר 2. ידלג. 3. 150 פעמים, כמניין המזמורים שחסרים לו.