ספר טהרת הבית אינו להרב יצחק יוסף נר"ו, אלא לאביו מרן הגאון הראש"ל רבנו עבדיה יוסף נר"ו, וההלכות שבספר למעלה הן תמצית ההלכה היוצאת ע"פ המקורות והפוסקים המבוארים בארוכה בהערות "משמרת הטהרה" ולכן להבין טעם כל דין יש לעיין במקורות, ומשם בארה ועכ"פ אבאר בקצרה טעם הדין. א.פרישה בעונת הוסת לדעת רוב הפוסקים אינה מן התורה, אלא מדברי חכמים ואע"פ שצריך ליזהר בהם ביותר, מ"מ נחלקו הפוסקים אם הקילו בה בליל טבילה, ודעת רוב האחרונים להחמיר וכן עיקר. מ"מ ס"ל למרן הרש"ל נר"ו דהני מילי בעונת וסת קבוע דחמיר טפי ויש בו חשש יותר, מה שאין כן בוסת שאינו קבוע דקיל טפי, התירו בליל טבילה, וכיון שעושה כן למצוה, לא יאונה לצדיק כל און, ולא יבא לידי מכשול, ואכמ"ל. 2. ואם תמיד חל ליל טבילתה בליל עונת וסתה, כתבו האחרונים להקל לה, דכיוון שהאיסור מדברי חכמים, אינו מסתבר שמשום זה יאמרו חז"ל שאשה צריכה להתגרש מבעלה לגמרי, ולכן כתבו להקל לשמש, וכנ"ל שלא תצא תקלה מתחת ידו, כיון שעושה למצוה, ופקדת נוך ולא תחטא. זהו בקצרה ועיין באורך שם.