שאל את הרב
print
אא
בשאלה 4165 השיבו שאסור לעשות צנימים בשבת כיון שמוסיף אפיה על אפיתו ודרך העולם בכך וכו'. וקשה לי שביאור זה לכאו' נסתר ממ"ש במנו"א ח"ב פ"י ה"ל להתיר להחזיר מכסה על הקדרה אם התבשל כל צרכו אע"פ שמצטמק ויפה לו. ע"ש. והלא גם בזה שייך הטעם שהוזכר לגבי צנימים, שדרך לעשות כן למי שגילה את קדרתו (כגון לבדוק כמה מים יש שם והוא מעשים בכל יום) ומוסיף בישול על בישולו.

הרב משה שטר

בצנימים היות ופנים חדשות באו לכאן והראיה שגם קוראים לזה בשם אחר ודרך העולם לעשות כן – לאפות עוד אפיה בשביל להביאו למראה זה ששונה במהותו ממה שהי קודם על כן אפיה זו סבר מוה"ר זצ"ל שאסורה היא בשבת מה שאין כן בתבשיל המצטמק ויפה לו שבמהותו נשאר אותו הדבר ולא משתנה שמו על כן כל שנתבשל כל צורכו מכאן והילך אין בו יותר בישול שתמיד זה מה שהיה קודם רק שהשתבח טעמו ואין כאן פנים חדשות ועין עוד בחוברת זיו התורה מ"ש בזה הרב רזיאל הכהן שליט"א.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0