שאל את הרב
כתוב במגילת אסתר "והימים האלה נזכרים ונעשים בכל דור ודור" ומפרש רש"י "ונעשים משתה שמחה ויום טוב לתת מנות". וקצת צריך עיון, שהרי בסוף לא קבלו עליהם יום טוב, שהרי פורים מותר במלאכה, אלא רק קיבלו את פורים לימי משתה ושמחה, וא"כ י"ל מדוע רש"י כתב כאן "ויום טוב".
הרב רזיאל כהן
מלשון רש"י נראה שהיום טוב אינו ממש יו"ט, אלא לענין לתת מנות זל"ז. וכבר מצינו בכמה מקומות בדברי רבותינו שלשון "יום טוב" לאו דוקא, כגון אותם המנויים במגילת תענית.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור