Menu
שאל את הרב
print
אא

אשה הלכה לשלם שכר למטפלת, כשהגיעה לבנין שלה דברה איתה בפלאפון ובקשה ממנה להשאיר לה את הכסף בתיבת הדואר, המטפלת הסכימה. אחרי כמה זמן המטפלת מתקשרת שלא היה כסף בתיבת הדואר (כנראה נגנב). האם האשה חייבת לשלם, או שכיון שהמטפלת הסכימה ממילא קבלה על עצמה. נ.ב. יש לציין שהאשה היא זו שבקשה להניח בתיבת הדואר, ולא המטפלת.

הרב דוד עידאן

בש"ע ח"מ (סי' ק"כ) פסק מרן המעות באחריות הלוה עד שיפרענו ליד המלוה או ליד שלוחו, ואם זרקן בפניו ונאבדו חייב אפילו אמר זרוק לי חובי וזרקו ונאבדו חייב. אבל אמר לו זרוק לי חובי והפטר וזרקו אפילו רחוק למלוה ונאבד קודם שיגיע לידו פטור, שהרי הרשהו בכך. ופירש הסמ"ע (סק"א) הא דחייב כשלא אמר לו והפטר, משום דמסתמא זרוק ושמור קאמר ליה, ולכן בשילם ע"י עכו"ם וחרש שוטה וקטן פטור הלוה, משום דלא מסתבר לומר דכוונתו שישלח וילך ג"כ עמהן בדרך לשמרם. ע"כ. ולפ"ז בנ"ד ודאי שאין כוונת המטפלת שתניח בתיבת הדואר ותשמור עליה, וא"כ היא פטורה. ועוד יש מה לפלפל בזה. ועיין בנתיבות משפט שחלק על הסמ"ע.
נמצא שגם אם המטפלת אמרה לה הניחי בתיבת הדואר אין זה פשוט שהאמא נפטרה, כיון שלא אמרה והפטרי. ובמקרה זה יש ללכת לרב שיפסוק הלכה למעשה או שיעשו פשרה ביניהם.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן