שאל את הרב
מובא במשנה ברורה סימן רעא, שאע"פ שיין לשבת קודם לצורכי סעודת שבת, זה דווקא ביש לו פת, אבל כאשר אין לו פת -פת קודם ויקדש עליו. ויש לעיין מה הדין במי שיש לו פת, אך עדיין אין לו פת לצורך לחם משנה, מה קודם למה- יין לקידוש או פת לצורך לחם משנה, ויקדש על הפת. והאם יש הבדל בין הנוהגים לבצוע רק על כיכר אחד מתוך שתי הכיכרות, לבין דעת הסוברים שצריך לבצוע על שתי הכיכרות, כמו דעת הגר"א, דבכי האי גוונא, כיון שיצטרך לקנות הרבה כיכרות לצורך לחם משנה, מכיון שמדובר רק על הידור מצווה -לחשוש לשיטת הגר"א וסיעתו- בכי האי גוונא אמרינן שיין קודם ללחם משנה.
הרב רזיאל כהן
נראה שזה תלוי במחלוקת המג"א והט"ז שהזכיר בשער הציון שם אות י"א, והעיקר להלכה כדעת המג"א שלחם משנה אינו חובה מן התורה (עיין חזון עובדיה שבת ח"ב עמ' קפ), לכן יש להעדיף יין לקידוש.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור