שאל את הרב
כשאין מי שיאמר קדיש לפני קוה, כתבו בסידור איש מצליח שיאמרנו החזן. הבנתי מהבן איש חי שמ"מ הקדיש על ישראל שלפני עלינו לשבח רק יתום אומרו. מה דינם של קדיש לפני עלינו של מנחה וערבית, היש להימנע מלאומרם כשאין יתום ולאבד טובה מן הציבור? (אני הייתי אומר אותם ואחד אמר לי שזה מיחזי כיוהרא)
הרב מצליח מאזוז
רצוי להגיד קדיש ולזכות את הציבור בעניית שבעת אמנים, ויהש''ר. כידוע גודל מעלתם בין בשחרית, ובין במנחה וערבית ומ''מ אם הוריו מקפידים שלא יאמר, ימנע מכך מפני כבודם.
יתכן שזה שהעיר לך אינו מבין ארמית, ואינו יודע ביאור מילת יוהרא.
אז כדאי שתסביר לו: יוהרא זה כאשר אדם עושה דבר שרק צדיקים גדולים, עושים אותו.
כמו ללבוש בגדי לבן בשבת, אבל לומר קדיש מה יוהרא יש בזה? האדם הפשוט ביותר אומר קדיש!
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור