שאל את הרב
print
אא
בס"ד שלום רב לצוות הרבנים הקדושים. 1)למה ב"לשם יחוד" של תפילת מנחה של שבת נוספו צמד המילים "עקידא קדישא" ליצחק אבינו עליו השלום, דבר שלא מופיע בתפילת מנחה של חול? 2)מדוע במהדורא רביעית נוסף מכף בין צמד המילים "ידבר-פי" בתפילת "תהילה לדוד", ואילו ב"מזמור לדוד ד' מי-יגור באהלך" נשארו המילים הללו ללא מכף כך:"ידבר פי"? 3) סתם כך לי ניראה שכדי למנוע הפיכת מילת "ידבר" למילעל שהרי הבאה בטעם משרת(נראה לי)לפני מילה קצרה, הוספתם מכף ב"ידבר-פי" של "תהילה לדוד", אם הדבר נכון אני רוצה לשאול למה למנוע זאת?מה הבעיה שתהפוך המילה למילעל?ועוד כפי שכבר שאלתי מדוע במזמור לדוד לא נוסף מכף? 4)ב"מזמור לדוד ד' מי-יגור באהלך", האם מילת "נשך" נאמרת במילעיל או במלרע?שא"כ היה נכון להוסיף זרקא שנייה מעל האות נון.(אני שואל זאת מכיוון שתמיד חשבתי שנאמרת במילעיל עד שראיתי שלא הוספתם זרקא, אך לאחרונה ראיתי בתהילים "כנסת ישראל" שכן הוסיפו זרקא שניה מעל האות נון וכן בסידור שלהם עשו סימון שמציין להגיד במילעל) 5)פעמים שלא ברור למי שלא למד על כללי הגעיה מתי תפקידה לציין מילעל או מלרע או מתי באה לסמן שיש לעמוד קצת ולא באה לציין הטעם, ורציתי להציע לכם מזמן שתעשו הבדל בין הגעיה שבאה להטעמה לבין סתם געיה, אך חשבתי שאולי יש בזה תורח גדול ולא אמרתי, אך כשראיתי את התהילים והסידור של כנסת ישראל שמתי לב שהם אכן עשו כך, ואצלהם געיה מוטעמת יותר ארוכה מגעיה רגילה שלא משנה הטעם אלא רק עומדים בה קצת, ולדעתי יש בזה עזרה גדולה לקורא שלא בקי בדבר.ואף למי שכן בקי. אם כי אני עדיין חושב שזה טורח גדול.

מרן ראש הישיבה

א) אולי טעות. לא נמצא בשום מקום "עקידא קדישא". זו תוספת העורך. ב) איפה יש שם "ידבר פי"? ג) עניתי לך. ד) אינני יודע. ראה כללי טעמי אמ"ת. ה) אמת.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0