שלום וברכה! שאלתי היא גבי תיקון חצות במוצאי ראש חודש. מה הדין אם אדם רוצה לומר תיקון חצות במוצאי ראש חודש לפני חצות (שסומך בשעת הדחק על מהר"ם די לוזיאנו שכתב שזמן התיקון הוא כבר משעתיים לפני חצות), האם יש לאסור לו ושיאמר רק תיקון לאה, דהרי ידועים דברי הרב המגיה בחסד לאלפים (סימן קלב,ח) דקדושת ר"ח נשארת אף במוצאי ר"ח עד חצות. וכתב ההאר"י ז"ל בשער הכוונות (דף ס ע"ב) דאין לבכות ולהתאבל במוצ"ש לפני חצות דעדיין נשאר מקדושת השבת, האם הוא הדין בוצאי ר"ח לפני חצות? יורנו המורה ושכרו כפול מן השמים
הרב רחמים מאזוז
לדעתי גם תיקון לאה לא יאמר לא רק במוצאי ר"ח אלא כל השנה כולה. אם המחלוקת היתה אם יש בזה חומרא לומר או שלא צריך לומר, נאמר שהמחמיר תבוא עליו ברכה. וכעין מ"ש גבי גזיזת צפרנים (סי' ר"ס ס"א בהגה ובכף החיים שם אות י"ג). אבל כאן שלפי רבינו האר"י יש למנוע מלאמרם לפני חצות לילה, מה שייך להחמיר ולסמוך בשעה"ד שלא כדבריו. הגע עצמך מי שסומך בשעת הדחק להתפלל שחרית לפני עמוד השחר ומנחה אחר צאת הכוכבים, יש הרבה מה ללמוד זוהר וש"ס ועוד, ובלבד שיכוין לבו לשמים. כנלע"ד.