Menu
שאל את הרב
print
אא

אחרי עתרת הכבוד והשלום!. שאלתי היא בעניין צידוק הדין בראש חודש שכידוע מר"ן פסק בשו"ע (סימן תכ) שאומרים צידוק הדין בר"ח ואחריו קדיש.והנה הסתפקנו בישיבתנו הק' האם דעת מר"ן היא שאומרים צידוק הדין בר"ח אף על מי שאינו תלמיד חכם, שכן אינו מחלק כלל, וכן נראה לומר בדעת תלמידי רש"י במחזור ויטרי שסתמו, או שמא דעת מר"ן היא רק לגבי חכם ובפניו? אם אפשר מקורות בבקשה.

הרב רחמים מאזוז

לא ידענא מאי מספקא ליה, בטור מפורש שדעת החולקים להתיר באדם גדול. והרא"ש וכן הרמב"ם פסקו כתלמידי רש"י ומשמע לכל אדם. ולכן גם מרן פסק כוותייהו שני עמודי ההוראה. רק הכה"ח כתב מדיליה דבמקום שאין מנהג שוא"ת עדיף. ובספר ילקוט יוסף פסק מדיליה רק לת"ח ולא הסביר טעמו. ותו לא מידי.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן