Menu
שאל את הרב
print
אא

ישר כוח על התשובותהרב רזיאל שליט"א ענה לי בקשר לממרח אולם לא הבנתי את תשובת הרב שהשיב לי בסעיף ד' וז"ל "טעמו של הרב מבואר בהערה שם בסוף דבריו משום "מוליד", שהופך את המשחה ממצב מוצק לנוזל".הבנתי שהמנוח"א מתיר למרוח משחה שהופכת ממוצק לנוזל. אולם שאלתי למה בהלכה ט' כתב שאסור למרוח משחה אפילו אם נמסה כולה בגוף האדם אסור. למה לא התיר זאת כמו שלמדנו האחרונים מתירוצו של המג"א לגבי רוק למה לא שייך ממרח מפני שנבלע בקרקע,וגם בהערה 31 לא הראה שום צד לאסור הדבר, רק הוכיח שאם המשחה הופכת ממוצק לנוזל זה מותר....אבל למה לא להתיר גם אם נבלעת כולה בגוף?

הרב רזיאל כהן

כנראה לא ביארתי מספיק את תשובתי הראשונה, ולכן אחזור שנית ביתר הרחבה.
כוונת מורנו הרב מנוחת אהבה זצ"ל בהערה 31, שאמנם אין איסור ממרח במשיחת המשחה על ידיו, אבל יש בזה איסור מוליד, וכמבואר בסוף ההערה שם בעמוד קיט. ולכן אסר שם בהלכה ט' למעשה אפילו אם נבלעת כולה בגוף, מפני שע"י המירוח היא נמסה והופכת למשקה, ורק אח"כ נבלעת בגוף.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן