Menu
שאל את הרב
print
אא

בנותי מארגנות כל שבוע הסעה לסמינר. התשלום מתחלק שווה בשווה בין הנוסעות. לפעמים מזמינים הסעה של 15,לפעמים של 17 ולפעמים של עשרים מקומות. לגבי שבוע הבא היה מספיק בנות להסעה של 20 מקומות, בתי הזמינה את ההסעה של 20 מקומות ביום חמישי עבור הסעה ביום ראשון בבוקר. בינתיים עד היום יום ששי בבוקר כמה בנות ביטלו את נסיעתם ואז אין צורך בהסעה של 20 מקומות. הנהג דורש בגין ביטול ההזמנה פיצוי של 100 ש"ח. (שביעית של מחיר הנסיעה 700 ש"ח). האם יש חיוב לפצות את הנהג כשהסעה בוטלה כ-12 שעות לאחר ביצועה ויותר מ-48 שעות לפני הנסיעה האמורה? ואם כן על מי חל התשלום, על כל הבנות או רק על הבנות שביטלו?

הרב מאיר גבאי

א) אם יוכיח הנהג שאכן הפסיד ולא היו לו נוסעים אחרים ביום ראשון. ועוד יוכיח שהתקשרו להזמינו והוא סירב (בגלל שבתכנון הוא לוקח אתכם), אז צריך לשלם כפועל בטל, וזה צריך לברר אצל נהג אחר שאין לו נגיעה כמה מגיע למי שמבטלים לו נסיעתו (או ע"י שומה של ב"ד), כמבואר בשלחן ערוך חושן משפט (סימן של"ג ס"ב).
ב) ואם מצא נוסעים אבל לא התפייסו עמו אלא בפחות כסף, צריך לשלם לנהג רק ההפרש (שם).
ג) ואם ההזמנה היתה בבקשת כל הנוסעות ואח"כ חזרו כמה נוסעות, מסתבר שהן צריכות לשאת בהפסד.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן